Fel szeretnénk hívni a Társasházkezelők, Lakásszövetkezeti Elnökök figyelmét egy pár olyan tényre, amely a lakóépületek tűzvédelmi helyzetére, valamint ezek ellenőrzésére vonatkozik.
2012. április 01. hatállyal a Tűzoltóság teljes mértékben beintegrálódott a Katasztrófavédelem szervezetébe. A Tűzmegelőzési Osztályok megszűntek, helyettük Katasztrófavédelmi Hatósági Osztályok alakultak. A társasházakra vonatkozó jogszabályok némileg változtak, nem lehet teljesen egyértelműen azt mondani, hogy szigorodtak, a pontosabb fogalmazás véleményünk szerint az, hogy konkrétabb, határozottabb előírások, jogszabályi kötelezettségek fogalmazódnak meg a jelenleg hatályban lévő BM rendeletben. Vannak olyan esetek, ahol kifejezetten könnyítést vezettek be (pl: meglévő száraz tűzivíz vezetékek).
A lakóépületek tűzvédelmi helyzetének hatósági ellenőrzése érezhetően intenzívebb lett. Az ellenőrzések során feltárt hiányosságok pótlása határidőn belül kötelező, ez eddig is így volt, a változás abban rejlik, hogy hiányosság esetén pénzbüntetés mindenképp kiszabásra kerül, mérlegelés a hatóság részéről csak az összeg nagyságában lehetséges.
A büntetés a mi álláspontunk szerint feleslegesen kidobott pénz, hiszen a feltárt hiányosságot mindenképp pótolni kell, meg kell szüntetni. Sok esetben a bírság összegéből a feltárt hiányosság fedezhető lenne, tehát célszerű még a hatósági ellenőrzés előtt áttekinteni a lakóépület tűzvédelmi helyzetét, és az esetleges hiányosságokat pénzbüntetés nélkül megszüntetni.